.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قدری تامل ؛ کمی آموزش ....
اجباری شدن استفاده از رمز دوم پویا ؛ مردم و بانک ها آماده‌اند؟!
شمال نیوز : علیرغم برخورد محترمانه و تلاش و پیگیری فنی کارمندان بانک ها برای رفع مشکل مراجعان، اغلب مشتریان به غیر فعال سازی رمز دوم پویای پیامکی خود و اقدام مجدد برای دریافت رمز دوم ثابت خود مجبور می شدند....
اجباری شدن استفاده از رمز دوم پویا ؛  مردم و بانک ها آماده‌اند؟!

با نزدیک شدن به پایان موعد فعال سازی اجباری رمز دوم پویا در بانک ها به نظر نمی رسد آمادگی کافی نه در بانک ها و نه در میان مردم برای انجام این امر وجود داشته باشد.


مشاهدات خبرنگارما امروز از برخی مشکلات فنی فعال سازی رمز دوم پویا در بانک ها حکایت می‌کند.

امروز  بانک ها محل مراجعات مکرر مشتریانی بود که یا کارت بانکی آن ها با پیام نامعتبر بودن مواجه شده بود یا رمز دوم ثابت آن ها غیر فعال شده بود و یا علیرغم اقدام به فعال سازی رمز دوم پویا به صورت پیامکی، رمز دریافت شده پیامکی آن ها قابل استفاده نبود.
 
برخی از مراجعان نیز حتی از غیر فعال شدن رمز اول کارت خود سخن می گفتند!

به گفته یکی از مراجعین، رمز اول وی از شب گذشته و امروز قابل استفاده نیست. همچنین اپلیکیشن های خدمات پرداخت نیز  قادر به شناسایی کارت های بانکی این بانک نیستند.

 اما مشکل اصلی ظاهرا در فعال نشدن رمز دوم پویای پیامکی این بانک (ussd) و غیر فعال شدن رمز ثابت دوم برخی کارت‌ها است.

یکی از کارمندان این بانک در توضیح این امر به مشتریانی که در دریافت رمزدوم پویای پیامکی و کار نکردن آن به مشکل بر خورده اند می گوید: احتمالا بعد از فعال کردن رمز دوم پویای پیامکی این مشکل برای رمز دوم ثابت مشتریان پیش آمده و بهتر است مشتریان از سیستم فعال سازی اینترنتی این بانک ( همراز) استفاده کنند.

وی در پاسخ به مشتریانی که علیرغم فعال سازی رمز دوم پویای پیامکی خود از طریق ussd و دریافت رمز دوم پویا امکان استفاده از آن را نیافته اند موضوع را با مسوولان فنی به صورت تلفنی در میان می‌گذاشت اما ظاهرا جواب روشنی دریافت نمی کرد.

یکی دیگر از کارمندان بانک نیز موضوع همزمانی دقیق ساعت گوشی های همراه مشتریان را با ساعت بانک (ساعت دقیق ایران) دلیل احتمالی این مشکل می دانست چرا که زمان استفاده از رمز دریافت شده پیامکی این بانک  ۴۰ ثانیه بیشتر نیست و اگر این همزمانی در ساعت وجود نداشته باشد طبیعتا فرصت استفاده از آن از دست می‌رود.

علیرغم برخورد محترمانه و تلاش و پیگیری فنی کارمندان بانک ها برای رفع مشکل مراجعان، اغلب مشتریان به غیر فعال سازی رمز دوم پویای پیامکی خود و اقدام مجدد برای دریافت رمز دوم ثابت خود مجبور می شدند.

از آنجا که موعد اعلام شده برای اجباری شدن استفاده از رمز دوم پویا در بانک ها شروع شد ، با توجه به حجم مراجعات مردم در این زمینه، به خصوص پیش بینی بروز مشکلات مشابه در سایر بانک ها به نظر نمی رسد سیستم بانکی آمادگی رفع مشکلات این طرح را داشته باشند.

متاسفانه عدم وجود یکپارچگی در نظام بانکی برای اجرای این طرح و مشکلات فنی که به طور طبیعی در اجرای طرح های بزرگ اینچنینی رخ می نماید و همینطور حساب های بانکی بسیار متعدد شهروندان که فعال سازی رمز دوم پویا را با زحمت بیشتری مواجه می کند اجرای این طرح لازم و مفید را با دردسرهایی همراه کرده است که بهتر است مسوولان بانک مرکزی یا در زمان اجرای آن تجدید نظر کنند یا در رفع مشکلات احتمالی آن پیش از اجرای اجباری طرح یاد شده بیشتر بکوشند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.874 seconds.